Saturday 30 May 2020

Kenapa saya benci Facebook?

Beberapa bulan saya tak ambil endah FB. Sebab utama saya benci dengan orang yang menyuruh berbuat kebaikan tapi di sebaliknya dialah yang melanggarnya.

Hari ini saya buka FB lagi dan jumpa dua orang bukan friends yang beberapa hari sebelum status viral negatif mereka ada memuat naik status yang menyeru ke arah kebaikan tetapi selepas beberapa hari kecundang sengan status yang mengundang persepsi negatif. Ini yang dinamakan cakap tak serupa bikin. 

Dalam FB berlambak orang begini
Di dalam manis menulis, di luar masam mencuka. Di dalam pandai menasihat, di luar baru nampak perangai sebenar. Hipokrit.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Bila anak sulung mengemas...

Bersih..sayang anak ummi..anak sulung saya ni tidaklah selalu mengemas. Tapi bila dia mengemas memang puas hati.. alhamdulillah.. ...