Thursday 5 December 2013

Nasi sedap sangat sampai merajuk

Malam tadi goreng ayam menggunakan rempah kari made in Jordan. Boleh tahan sedap. Saya tanak nasi putih & suami menyiang ayam. Kami makan dgn baki lauk sambal sotong lauk tengahari semalam. Makan depan tv. Sambil makan sambil suap lubna. Sedar2 dah habis nasi dalam dulang tapi tekak masih nak lagi. Mula merajuk dgn suami. Rasa dia makan banyak je dari saya. Otomatik tarik muka. Serba salah suami. "Kalau camtu, biar abang demam macam semalamlah. Baru awa boleh makan lebih...," kata suami merajuk jugak.

Saya dgn merajuk xboleh dipisahkan sekarang. Ada je nak terasa hati & marah dengan suami. Kesian dia, serba salah dibuatnya. Xpelah bang, terimalah awa dengan seadanya. Orang lain merajuk lagi teruk. Saya merajuk sekejap je. Bila dah rasional otomatik hilang marah.

        

        




No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Bila anak sulung mengemas...

Bersih..sayang anak ummi..anak sulung saya ni tidaklah selalu mengemas. Tapi bila dia mengemas memang puas hati.. alhamdulillah.. ...