Wednesday 28 May 2014

Jodoh yg baik adalah rezeki yg terhebat

Jodoh, ajal, rezeki sumenya di bawah ilmu Allah.

Sekiranya punya pasangan yg baik, bagus & yg kita berpuas hati dgnnya maka sbnrnya itulah antara rezeki Allah kurniakan pada kamu. Kamu insan bertuah di dunia & di akhirat inshaAllah.

Sekiranya jodoh kita adlh dgn pasangan yg sering mbuat kita gundah-gulana & bnyk bersedih maka bnykkan istighfar, mungkin itu cara Allah menghapuskan dosa kita atas setiap kesabaran menghadapinya jeliknya.

Sekiranya pasangan kita biasa2 saje, itu jga adalah rezeki. Lebih baik hidup dgn pasangan biasa2 sahaja dr hidup berseorangan tanpa teman. 

Pasangan yg baik ialah yg mberi kita rasa sakinah & mawaddah dlm rumahtangga. Sekiranya belum merasa ketenangan itu, pasti ada kurang di mana2. Kecacatan pd ibadah, kesilapan yg kita lakukan pd org lain mberi kesan pd kehidupan bersama pasangan dan rumahtangga. Kejahatan yg kita lakukan kdg2 Allah balas pada perilaku buruk pasangan kita yg tempiasnya mengenai kita juga.

                    ------------

"Kita mungkin beroleh pasangan yg gembira saat kita gembira, tapi kadang2 kita mungkin tidak perolehi pasangan yg sama2 bersedih saat kita terluka @ menangis...."

Lukisan mggunakan aplikasi artwork di ipad...

  



Dari kecik sy suka & melukis. Tapi paling sy suka aktiviti mewarna sebab suka dgn sesuatu yg berwarna-warni.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah