Wednesday 26 December 2018

Patin stim tempoyak

Meratah di malam hari...


Resepi citarasa sendiri cuba jaya mengikut rasa patin stim tempoyak yang pernah dimakan di restoran Azmy tempoyak Raub dulu-dulu...

Anak teruna pun tolong memasak. Walid kata dia pun ada tolong masak tapi ummi tak sebut pun. 🤣

Alyan tolong ummi 'masak' dari awal sampai akhir melekat kat dapur. Tulah maksudnya tolong masak 😂.

18 Disember baru ni hari gaji bersama bonus RM500 untuk penjawat awam. Boleh pulak nama saya tercicir dari kemasukan bonus. Telefon bendahari semalam dan hari ni selesai alhamdulillah dah dapat tadi cek dalam internet banking.

Patut tunggu punya tunggu tak masuk-masuk. Orang lain dah habis belanja hua2. Itu pun ringan mulut tanya rakan sepejabat. Ada yang kata dah masuk hari gaji hari tu. Ada yang kata saya tak perasan kot sebab mungkin bercampur-campur duit. Bab kewangan saya agak alert. Mustahil saya tak perasan jumlah RM500 lainlah kalau 50 sen.

Last sekali cek slip gaji online memang tak masuk! Kawan yang lain tertera dalam slip gaji bonus RM500. Jadi jelas lagi nyata bonus saya belum dapat. Lagi pula memang saya ada dua akaun. Baki duit akaun gaji saya akan transfer ke akaun kedua sebelum masuk gaji baru. Ini cara saya urus kewangan supaya tak terlebih belanja.

Staf di bendahari kata ada dua nama tercicir. Haha. Mujur saya call kalau tak memang senyaplah agaknya ye dah lebih seminggu pulak tu. Lepas ni kena lebih gigih cek. Sabar jelah.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Paya Bunga Hotel 2024

Sempena meraikan kejayaan Lubna memperolehi UPKK 5A 3B dan paling utama nak siapkan buku dengan mood baru, kami suami isteri tempah hotel se...