Tuesday 29 September 2020

Penghujung September 2020

Pejam celik dah hujung September 2020. Tak lama lagi tahun 2021 menjelma.

Hari ni dah 52 hari selepas melahirkan anak. Rasa sengal di perut sudah hilang. Boleh solat pada hari ke 50 alhamdulillah. Berdoa agar Allah memudahkan urusan ibadah saya supaya tidak lewat solat atau caca merba kerana melayan baby baru dan karenah anak-anak lagi. Dapat menambah dan konsisten melakukan ibadah sunat terutamanya solat dhuha dan solat rawatib. Puasa sunat saya belum mampu lagi untuk konsisten. Dalam banyak ibadah puasa adalah paling sukar untuk saya konsisten mengamalkan.

Dua tiga hari ni agak bersemangat menyiapkan bahan poster untuk pertandingan inovasi bahasa Arab anjuran UPSI. Rasa lebih bertenaga selepas mula bersolat dana baby lebih banyak tidur. Alhamdulillah moga Allah mudahkan urusan harian kami. Rasa gusar memikirkan keadaan bila mula kerja nanti.

Sebelum terlupa nak catat kos autogate RM1400 siap dipasang lebih kurang dua minggu lepas. Mudah kerja suami nak keluar masuk beli barang dan ambil anak dari sekolah tak perlu terbongkok-bongkok buka tutup pagar. Kadang-kadang anak-anak suka bermain di luar, rasa tak senang hati pintu tak bertutup. Belum lagi hujan atau balik lewat malam, autogate memudahkan urusan.

Ok, nak siap sidai kain dulu sebelum anak jaga.



No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Paya Bunga Hotel 2024

Sempena meraikan kejayaan Lubna memperolehi UPKK 5A 3B dan paling utama nak siapkan buku dengan mood baru, kami suami isteri tempah hotel se...