Sunday 14 February 2016

Jemput adik-adik WISE

Semalam jemput adik-adik di wise bayt asma makan tengahari di rumah. Tak ramai pun diorang datang berlima termasuk dua orang dari markaz lughah. Jamu makan nasi ala-ala hujan panas tapi ubah suai sana sinun...


Kurma ayam...


Kari dalca hati pedal ayam dan sayur-sayuran...


Kuew teow pagi tadi beli kuew teow kering di mekah baru ni. Rasanya sedap lagi kuew teow saya buat sendiri...


Ada lebihan kuah kari dalca & kurma ayam dari jamuan semalam, jadi ciptalah resepi nasi baru. Nari kurkadal...


Makan dengan ayam goreng bersalut tepung berperisa, daun pudina dan kobis rebus. Ya Allah sedap betul. Suami ajak buka kedai jual nasi ni balik malaysia nanti. Keh3. Siap nak patternkan sekali nama nasi dan resepinya sekali dan tak bagi tulis di blog. Hahaha. Tapi kan seronoknyalah kalau betul-betul dapat jual makanan balik msia nanti.

Oklah, fasol tiga dah masuk 14 halaman. Sekarang tengah membaiki fasol satu semula dan menambah sana sinun. Perkembangan penulisan saya:

Fasol 1: 8 halaman =(
Fasol 2: 34 halaman
Fasol 3: 14 halaman
Fasol 4: ...
Fasol 5: ...

Kalau di WISE uni penulisan tesis PhD mestilah tidak kurang dari 150 halaman dan tidak lebih dari 200. Mak oii jauh lagi perjalanan terasa. Masih belum sampai separuh dari minimum halaman yang dikehendaki.

Adawat dirosah telah pun siap sedia untuk disemak penilai. Sekarang tinggal nak bina program pengajaran pulak. Harapnya berjaya mendapat kelulusan melaksanakan kajian penyelidikan bulan 6 ini di unisza. Doakan saya ye para pembaca.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah