Wednesday 12 October 2016

تحويل العملة

Dua hari lepas beli tong gas baru.

Hari ni pergi balad tukar duit RM dan JD ke british pound. Bawa cash £300 cukuplah inshaAllah. Sewa keta dah bayar. Tinggal duit belanja lain-lain.

Nak pegi mana tu? Nak gi kembara ke UK seminggu inshaAllah.

Elaun sara hidup untuk Oktober-Januari belum masuk. Dengar kata ada kelewatan pembayaran esh untuk kali ini yang telah diwar-warkan di seluruh EMJ di setiap negara. Malangnya EMJ di Jordan ni takde pulak bagi khabar apa-apa. Baca surat kelewatan pun daripada internet selepas disiarkan dalam astro awani. Bosan sudah dengan sikap berlepas tangan pihak berwajib. Makin banyak berurusan dengan pelbagai orang, makin banyak perasaan negatif yang terhasil.

Kadang-kadang rasa nak duduk je dalam rumah. Tak perlu berurusan dengan sesiapa. Tapi duit masuk tiap-tiap hari. Haha.

Apapun, bersyukur sangat dengan apa yang ada sekarang. Peluang yang diberi untuk sambung belajar di luar negara. Dapat melihat negara dan budaya orang. Dapat melawat negara-negara lain berdekatan. Walau pun simpanan gaji menyusut tapi takkan sama dengan pengalaman berharga berjalan ke negara orang. Alhamdulillah. Moga ada lagi peluang lagi seperti ini selepas tamat belajar nanti. Teringat antara doa saya ketika umrah di depan kaabah yang lepas. Hihi.

Seperkara lagi nak tulis. Rasa @$%&! dengan orang yang menulis kat FB macam malaikat bagi nasihat tapi diri sendiri tak amal apa dia tulis malah melakukan sebaliknya pulak. Bagi nasihat rajin bersedeqah tapi dia kedekut. Bagi  nasihat tutup aurat sempurna tapi dia bergambar letak di FB pakai baju separuh lengan. Bagi nasihat suh bantu-membantu tapi bila diminta bantuan, jauh panggang dari api. Hipokrit.

Ok, nak buat kerja.


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah