Sunday 30 October 2016

تعديلات جوهرية


Tengahari tadi hampir sejam menunggu musyrif di qism. Rupanya doktor ada ijtima' munaqosyah khuttoh. Takpe saya sabar menunggu. Yang pasti saya malas mahu berulang-alik ke jamiah kalau pulang dengan tangan kosong hari ini. Cuma kasihan pada suami dan anak yang menunggu dalam kereta. Mujur cuaca agak dingin walau mentari terik memancar.

Banyak pembetulan perlu dilakukan seperti yang dijangka. Rasa takut untuk mengambil tashih fasol tiga, empat dan lima dari doktor tapi perlu juga hadapi. Kalau tidak sia-sialah usaha selama ini. Rintangan perlu dihadapi. Baiki sikit-sikit inshaAllah lama-lama selesailah, pujuk hati sendiri. Berapa kali rasa mustahil hadir dalam diri, tapi rupanya untuk sekejap masa cuma. Yang penting ada usaha untuk membetulkan segala yang diminta pleh doktor.

Tadi terserempak dengan jawahir. Rupanya dia nak masuk ijtima' munaqosyah khuttohnya. Sempat borak-borak pendek. Makin kurus dia. Bukan main suka bila saya kata dia makin kurus. Memang dia berdiet katanya. Malu pulak pada diri sendiri. Terasa gemuk gedempul dengan perut makin memboyot.  Di jordan ni susah juga nak jumpa orang gemuk baik laki mahu pun pompuan. Jadi saiz saya ni kalau di sini dikira memang tombam. Berbeza kalau ke UK kebanyakan orang tempatan di sana gemuk-gemuk. Saiz baju dan seluar pun besar-besar sedap memilih saiz untuk diri sendiri. Kira saiz saya ni antara yang kecil kalau di UK. Tapi di jordan ni huaaa malu je nak pilih jubah atau kasut. Harap labuh je jubah tapi pinggang dan lengannnya kadang-kadang kecil untuk saiz saya. Nasib badan.

Banyaknya bercakap bila nk baiki fasol?? Oklah sambung nanti. Esok nak ke EMJ juga untuk tolab ithbat tajdid iqomah untuk keluarga.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah