Thursday 23 March 2017

Macam biasa, blog makanan...

Hari ke-16 ni menu lepas bersalin pun makin mengancam. Dah mula makan menu yang berminyak hehe. Pantang tengok, pantang bosan terus ke dapur masak mana yang boleh. Bila hobi memasak, beberapa hari tak masak rasa stress tau.

Ini suami beli tadi makan dengan nasi lemak...


Nasi lemak pagi tadi ganti daun pudina, tak berani makan timun takut sejuk badan sakit pulak...


Ikan bakar makan dengan roti. ما أشهاه!


Ini kabsa malam semalam. Ketung-ketang di dapur. Suami siapkan basuh ayam, senang keja memasak saya...


Lauk berpantang beberapa hari lepas..l



Permata hati kami...sakitnya melahirkan kalian berdua Allah saja yang tahu...


Bila melihat wajah comel anak dan baunya yang wangi terus hilang kenangan perit melahirkan mereka. Ajaibkan. Sebab tu jangan cakap serik beranak walau pun waktu bersalin dalam hati tekad dah tak nak beranak. Sayalah tu haha. Beberapa tahun lepas tu terus lupa sakit bersalin dan mengandung pulak. Kihkoh. 

Tadi pergi jamiah tanya tentang syahadah, kholud cakap syahadah saya dah ada cuma tunggu saya hantar borang baroah zimmah (pelepasan universiti dari sebarang denda). Alhamdulillah. Kalau bukan kerana yuran yang masih belum dibayar kpt, saya dah siap dapat syahadah dan pulang secepat yang mungkin. Takdir Allah tidak sama dengan apa yang dirancang. Pasti ada hikmahnya inshaAllah. Minggu depan akan follow up balik dengan kpt berkenaan yuran. Harap selesailah semua minggu depan. Doakan ye.



No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Servis expander

Servis expander utk 30000km. Harga lebih dari est cost. Patut orang cakap harga makin naik. Kos servis kali ni RM489.