Saturday 21 July 2018

Nasi mandy untuk kakak sekeluarga

Semalam kakak sekeluarga datang dari tok aman bali. Saya jamu nasi mandy lagi..


Sekarang dah boleh upload gambar dlm blog. Godek2 semalam baru tahu kena ambil dalam gallery. Hehe. Alhamdulillah. Makin aktiflah blog saya lepas ni. Cuma kadang susah Alyan ada kacau2 umminya menaip. 

Semester pendek ni kena paksa ajar kelas Pengajian Malaysia. Kelas selasa dan khamis. Hari lain free. Sem 1 bermula september depan. Bosannya bercakap tentang kerja haha. 

Suka mengajar tapi benci bila takde persiapan rapi. Belum sempat buat modul pengajaran, kena buat pulak benda lain. Macam sem pendek ni hajat nak buat modul debat tapi bila kena ajar subjek takde kaitan mood dan semangat kerja hakiki terganggu. Rasa tak seronok. 

Sekarang hanya nak target masuk kelas mengajar, buat artikel, masuk pertandingan e-learning. Tu je takat ni. Dan berharap cepatlah jawatan penyelaras ni berlalu. Walau kerja tak banyak tapi rasa terikat. Rasa bersalah juga tak dapat menyumbang semaksima mungkin.

 Saya sukakan kebebasan. Buat apa saya mahu untuk KPI universiti dan diri sendiri. Tak mahu sebarang jawatan lepas ni. Mahu fokus pada keluarga juga. Mak ayah, adik beradik dan keluarga kecil saya adalah keutamaan saya juga. 


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Open house Raya 2024..

Tengok gambar dulu ye...