Friday 5 June 2015

Jalan2 ke irbid (cerita 1/6/2015)

Kjadian yg berlaku pd lubna adalah ketika kami berada di irbid. Sebuah mantiqoh luar amman lebih kurang 90km pjlnn menaiki kereta. Hajat kami ke irbid utk sy membeli tudung yg dijual pljr msia di sini, makan2 di restoran melayu & singgah ziarah di rumah shbt.

Antara gambar kenangan yg smpt diambil spnjg berada di sana...


Restoran nur muhammad...


Di butik yam keladi..rambang mata..6 helai tudung sy beli..


Suami & kenalan ketika kecil...


Bersama k.tasnim pensyarah di unisza juga tapi lain fakulti...


Laksa thai di slatan restoran...


Roti canai di nur muhammad restoran...


Ini bukan di malaysia tapi di Irbid, Jordan. Di sinilah hampir 3000++ pelajar msia berada, komuniti msia paling besar di Jordan.

Smlm sy try pulak bt nasi daging merah yg kami mkn di sltan restoran...


Tabiat sy lps makan di mn2 sy akn try pula masak di rumah spy sy xlupa rasanya & dpt meneroka bahan yg mgkn digunakan dlm masakan. Klu dpt buat lebih sedap lagi baik.

Ok, nk baca sikit. Esok imtihan. Bnyk urusan minggu ni, nak cashkn cek di bank, amik isbat tolib, bt trip tack keta, renew road tax, imtihan nihaei, jaga lubna, beli brg persiapan tuk ramadhan. Xsabar nk habis & pulang ke msia. Capek duk di negara org sbg org asing. Belum citer urusan di spital baru ni wkt nk admit lubna di bhgian towari' (kecemasan). Duk sini kn tukar pepatah mjadi " hujan batu di negeri orang, hujan emas di negeri sendiri..."

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah