Thursday 17 December 2015

كيفكم يا الأحباب...

Rasa lama pulak tak menulis di sini. Hari ini baru saja menyiapkan 16 halaman fasol dua. Petang tadi dapat mesej whatsapp dari amirah rakan baik ketika ijazah dan master dulu, maklumkan tentang ketiadaan fasol 2 bagi madah adab di UJ. Kasihan pula amirah. Kebetulan takhassus suaminya di Yarmouk turut tidak dibuka pada fasol2 tahun depan.

Ringkas cerita, amirah minta saya buat permohonan di WISE universiti memandangkan EMJ enggan memohon lebih dari satu jamiah (Permohonan amirah di Yarmouk melalui EMJ masih belum diketahui hujung pangkalnya). InshaAllah ahad ini sekiranya tiada aral dan siap segala dokumen saya akan cuba hantarkan permohonan di dirosah ulya. Ada rezki tak ke mana inshaAllah. Belum sampai di Jordan lagi tempias mehnahnya sudah terasa. Lumrah penuntut ilmu. Dari kesusahan kita belajar untuk tabah dan tidak ambil pusing perkara remeh temeh.

 مرات عديدة همست قلبي أود أن أخلص من الدكتوراة أبكر. مشتاقة إلى أهلي وبيتنا وقلقة جدا على صحة والدي ووالدتي، ولا أحد يعرف ماذا سيحدث في الأيام التالية. إذا تأخرت وتبطأت  فالفرصة للفشل والرسوب أكبر والعياذ بالله من ذلك. هذا ما يشعل حماستي للكتابة بعد مرور عدة أيام من الكسل واليأس. اللهم اجعلنا من الفائزين وابتعد عنا صفتي الجبن والكسل.

حسنا، حان الوقت للكتابة! أنت بطلة يا سوسو...!


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah