Monday 17 September 2018

Nikmatnya cium anak

Tiap kali tengok baby comel, tiap kali tu saya akan peluk dan cium anak. Nikmatnya cium pipi mulus gebus harum mewangi.


Gebu saya terkena HFMD. Jumaat baru ni dia denam sekejap dan tak mahu menyusu. Kemam mulut dan buang air liur. Ada bintik merah naik di lutut, siku, tapak kaki. 

Ahad bawa ke klinik Intan dan doktor sahkan HFMD. Tapi sebab suhu normal dan tak berapa panas doktor relaks je. Ingatkan kena kuarantin tapi doktor tak cakap apa. Confuse. Anak orang lain siap kuarantin bagai, siap dapat cuti seminggu bagi yang bekerja. 

Ada baca juga di blog orang yang ada pengalaman anak kena HFMD yang merawat anak secara sendiri dan sembuh. Maknanya sebenarnya tidak meberhaya kalau dipantau dan dikawal dengan baik. Ia jadi bahaya sebab mudah berjangkit pada orang lain.

Ubat ulcer spray yang doktor bagi...


Satu lagi ubat demam yang saya tak bagi langsung pada Alyan sebab dia tak demam. Dua jenis ubat tu saja. Calalite untuk sapu pada bahagian bintik2 dah ada jadi doktor tak bagi dah. Harapnya segeralah sembuh. 

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Paya Bunga Hotel 2024

Sempena meraikan kejayaan Lubna memperolehi UPKK 5A 3B dan paling utama nak siapkan buku dengan mood baru, kami suami isteri tempah hotel se...