Thursday 29 November 2018

Mee kari

Tengok orang di grup masakan FB masak mee kari rasa terliur. Balik dari kerja minta suami singgah di kedai berdekatan rumah untuk beli kelengkapan masakan.
Kebetulan terserempak dengan midah dan mamanya di kedai membeli barang keperluan juga. Rasa dah lama benar tak jumpa hihi. Teringat zikroyat di Jordan.
Mee kari spesel tuk saya sebab ada udang dan kerang. Suami tak boleh makan seafood jadi saya kukus asing seafood dan tak campur dengan kuah kari.

Mee kari sedap pada tekak saya kalau tanpa santan. Letak santan pun boleh tapi kena lebihkan rempah. 

Bercakap pasal beli barang, sekarang saya lebih selesa membeli di kedai yang kecil dan berdekatan dengan rumah. Kalau tahun-tahun lepas suka sangat membeli di pasaraya besar sebab boleh guna kad kredit. Lagi-lagi di Jordan suka sangat pergi city mall, sameh mall, macam-macam mall kami terjah. 

Tapi sekarang tidak lagi. Nanti saya cerita macam mana saya boleh berubah kepada berbelanja dengan skala besar kepada skala kecil. Rasa mengantuk.


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Open house Raya 2024..

Tengok gambar dulu ye...