Tuesday 21 July 2020

Kecewa ibu mengandung...

Petang tadi beli nasi minyak gulai ayam dua bungkus, nasi ala kakwok dua bungkus.

Sampai rumah saya goreng saki baki nasi putih, suami goreng fries dan bakar seketul daging steak perap.

Alangkah kecewa nasi yang dibeli tak sedap😫. Rasa rempah gulai tak sempurna tumis, ayam goreng pulak tak garing dibubuh pula pewarna. Anak-anak makan tak habis. Saya nak makan pun x lalu. Kecewa orang melayu berniaga macam ni. Sebab tulah saya selalu ragu-ragu nak membeli nasi di kedai atau warung.

Kalau macam nilah cara masakan dengan kebersihan yang ala kadar, tak perlulah kita membeli untuk tolong orang melayu berniaga. Kebanyakkannya meniaga tuk dapat untung bukan untuk kepuasan pelanggan.

Baik beli di mcd atau kfc atau nasi kedai arab. Rasa konpem dah sedap.

Saya tanya lubna, sedap ummi masak ke beli kedai. Sedap ummi masak katanya. Saya cakap kat suami, rasa teruk dah masakan saya sejak malas memasak ni. Rupanya rasa makanan di kedai lebih teruk.

Takoyaki air tangan suami...

Walaupun masakan di rumah ringkas tapi rasa puas. Kalau pergi rumah kenalan atau rakan saya prefer makan masakan tuan rumah dari yang dibeli. Masakan tuan rumah bukan selalu boleh rasa, masakan kedai sendiri pun boleh beli. Masakan tuan rumah tak cukup bahan pun rasa sedap, masakan kedai kalau bahan tak cukup boleh mengundang rasa marah.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Open house Raya 2024..

Tengok gambar dulu ye...