Monday 6 August 2018

Karnival e-pembelajaran PicTL 2018 DI UPM

Pingat perak lagi untuk aplikasi FG:QiroahKitabah. Rasa lega dan gembira.  Berkampung empat hari di EV world hotel cyberjaya dengan keluarga kecil. Penat tak payah cakap bila bercuti untuk urusan kerja penatnya lain.

UniSZA hantar lima penyertaan dan dua darinya adalah dari FBK. Satu pingat perak dan satu pingat gangsa untuk fakulti kami.

Tahun depan perlu buat penambahbaikan. Hajat nak masuk peringkat dalam universiti shj. Tak larat nk travel jauh dah. Tapi sayang pula kalau tolak sebab mewakili UniSZA, semua perbelanjaan adalah dibawah tanggungan universiti.

Ok ini pula kisah pada malam hari, berkunjung ke rumah rakan yang disayangi. Teman ketika di UIA dulu...



Di rumah amirah di putrajaya bersama fatihah. Amirah dan fatihah rakan yang saya sentiasa keep in touch walau dah lama meninggalkan kampus universiti. Dalam ramai2 dua orang nilah yang saya senang dan suka untuk berhubung.

Bukan senang nak jadi kawan saya sebab saya tak mudah rapat dengan sebarangan orang walaupun orang tu mungkin terkenal @ punya ramai kawan. Saya ada kriteria pilihan sendiri yang nak cerita pun susah haha. Ia lahir dari hati. Semua orang pun camtu jugak kan.

Waktu belajar dulu ramai berebut jadi kawan rapat saya hihi. Siap bergaduh lagi kih34. Ada yang cemburu bila tahu saya rapat dengan orang lain. Berebut nak duduk sebilik sekali. Sebab apa? Sebab saya akan jaga elok kawan yang saya suka. Diorang akan terikat dengan saya dan akan rasa kehilangan bila saya takde.

 Sejak beberapa peristiwa, saya mula elakkan dari berkawan rapat dengan sesiapa. Saya elak untuk terlalu prihatin pada orang. Sebab saya takut akan kecewakan rakan2. Tapi sekarang saya telah buatkan suami saya pulak terikat dengan saya. Mana saya pergi kalau boleh dia nak ikut hahahaha. Dan dia pergi mana pun dia akan angkut saya sekali walau sekadar teman duk dalam kereta. Kih4686. Pernah beberapa kali dia gi minum air dengan kawan2, saya tunggu dalam kereta
 Kih374. Kalau dulu2 siap dia ajak makan sekali dengan kawan2 dia. Malunya ya Allah.

Paling saya perasan saya tak suka berkawan dengan orang yang suka bercakap buruk tentang orang lain tanpa alasan kukuh. Tak suka dengan orang cakap belit2, yang bercakap tak berapa terang. Sembunyi sana sinun. Cakap depan bereh belaka, rupanya belakang tunggang terbalik.
 Jumpa orang macam ni saya akan lari jauh2. Tak boleh dibuat kawan.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Open house Raya 2024..

Tengok gambar dulu ye...