Thursday 16 August 2018

Menu ringkas

Menu malam semalam. Nilah lauk yang mudah dan cepat sejenis gorengan & sayuran. Oat untuk suami. Gigih dia menjaga diet. Saya jugaklah hangat2 tahi itik.

Apa kebiasaan menu ringkas anda? Kakak saya kata menu ringkas saya tak serupa ringkas kui2. Kawan pulak kata ringkas saya tu ada macam2 menu. Haha. Mafhum ringkas pada orang lain biasanya nasi dan telur mata, atau nasi dan ikan masin, atau sardin. Mafhum ringkas pada saya ialah menu yang cepat dimasak tapi mesti pelbagai. Haha.

Sarapan pagi ni...


Saya peminat tegar mee kuning dari kecil. Anak kedua saya nampak gaya mewarisi kesukaan saya. Anak pertama pula suka benar makan nasi minyak, ini memang identiti saya juga hihi. Nasi minyak dan saya tak dapat dipisahkan. Kalau dihidangkan nasi minyak, nasi kerabu, nasi ayam, nasi beriani, nasi dagang, nasi singgang, saya akan pilih makan nasi minyak dulu.


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Open house Raya 2024..

Tengok gambar dulu ye...