Friday 9 June 2023

Kelas tambahan UPSRI dan UPKK

Sejak Mac lepas anak sulung ke kelas tambahan KAFA untuk persediaan UPKK secara persendirian. Kelas 3 kali seminggu ada pagi dan ada petang. Jadual berubah mengikut kesesuaian.

Bermula Jun ini pula kelas tambahan untuk UPSRI yang wajib diambil di sekolah. Jadi ada dua peperiksaan untuk anak sulung saya. Tidak mudah tapi boleh InshaAllah..selagi mampu.

Dalam kepala berfikir bekal makanan apa untuk anak memandanglan habis sekolah jam 2, dan sambung kelas tambahan UPSRI jam 2.30 di sekolah. Kelas KAFA terpaksa ponteng dulu nampaknya minggu ni.

Tengahari ke kedai one stop centre lepas hantar anak ke kelas KAFA dan membeli makanan frozen yang tercapai. Nuggets, burger dll. Beli sambal readymade juga senang boleh bawa bekal dengan nasi putih. Sambal D'river..padahal petang ni plan nak ke kedainya makan kepala ikan..tp xpelah beli dulu...

Lega rasa bila dapat solusi biarlah untuk seminggu dulu. Minggu depan pikir lain pula. Tak berbaloi suami nak ulang alik hantar makanan ke sekolah. Jadi belah pagi anak akan beli dulu di kantin dan belah petang makan bekal dari rumah. Kantin tak jual makanan petang. Jam 4.30 baru ambil balik. Harap dipermudahkan InshaAllah. 

Jadual kelas tambahan sekolah..


Jadual KAFA di masjid..

Dah bertindan. Nanti ustazah akan keluar jadual baru pula kata cikgu KAFA.

Nasi beriani kambing semalam..

Guna rempah SHAN beli di kedai Ajeez.

Ok, ini perancangan bekal anak ke sekolah untuk kelas tambahan..bekal adiknya juga:

A
Roti putih
Burger
Wedges

I
Roti putih
Nugget
Wedges

S
Nasi putih
Sambal
Telur mata
Ulam

R
Nasi putih
Nugget
Sambal
Ulam

K
Nasi putih
Satu lauk






No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Paya Bunga Hotel 2024

Sempena meraikan kejayaan Lubna memperolehi UPKK 5A 3B dan paling utama nak siapkan buku dengan mood baru, kami suami isteri tempah hotel se...