Friday 30 June 2023

Raya kedua Aidiladha..

Raya kedua jatuh pada hari Jumaat.
Pagi mahu ke pxr melihat barang2 sale gara2 mall akan ditutup dan diganti dengan lotus. Tapi rupanya dah tutup pxrnya.huhu. Jadi pusing ke Mydin pula membeli keperluan yang hampir habis.

Cari hadiah orang kawin juga dan buah tangan untuk tuan rumah yang menjemput sempena jamuan korban dan kesyukuran.

Petangnya ke rumah Fadlina iaitu staf FBk dahulu pernah berkhidmat bersama fakulti. Jemputan kesyukuran..

Tuan rumah masak sendiri semuanya. Hebat sungguh. Masak pula dengan kuantiti yang banyak untuk tetamu yang tak putus kunjung tiba. Saya tak mampu walau suka menjamu. Kek-kek pun buat sendiri. 

Ini makan malam kami. Anak kedua sibuklah bertanya nak makan apa malam ni.. ummi tak jadi nak berdiet betul 2..


Potati wedges suami buat, saya buat roti sardin celup telur.. alhamdulillah kenyang. Kalau ikutkan anak minta lasagna. Bahan dah beli pagi tadi tapi terlupa pula daging kisar. Esoklah beli pula. Tadi ke mydin kami beli lagi kentang satu raga. Fuhh suke betul Rm12.80 sahaja. Itu yang senang hati buay wedges sendiri. Lebih menjimatkan banding beli ready made.

Potato wedges ni ikut resepi adik ipar. Potong ikut wedges dan rebus separuh masak. Letak serbuk bestari dan goreng sehingga garing. Sedappp.


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Paya Bunga Hotel 2024

Sempena meraikan kejayaan Lubna memperolehi UPKK 5A 3B dan paling utama nak siapkan buku dengan mood baru, kami suami isteri tempah hotel se...