Tuesday 3 May 2016

Adik lelaki kemalangan

Semalam adik lelaki dan keluarganya kemalangan di Muazzam Shah dalam perjalanan dari Melaka menuju ke Terenggau. Kereta rosak agak teruk. Alhamdulillah adik, isterinya serta dua orang anak selamat. Adik lelaki masih ditahan di wad hospital besar Kuantan setelah dipindahkan dari hospital muazzam shah untuk menjalani pembedahan pada bahagian kaki. Sedih atas kejadian yang berlaku. dan bersyukur masing-masing selamat di sebalik cedera sana sini.

Kalau diikutkan kereta masih di bawah nama saya, second driver telah ditukar kepada nama adik. Mujur sempat menukar kepadanya namanya sebelum saya fly ke Jordan memandangkan adik sambung bayar kereta tersebut setiap bulan. Urusan tuntutan insurans agak rumit nanti harap Allah permudahkan inshaAllah. Pasti ada hikmah di sebalik semua ini. Alhamdulillah ala kulli hal.

Keadaan kereta selepas terbabas dalam hujan lebat dan merempuh pokok...:(


Ujian untuk kita semua perlu bersedia dari sekarang. Malang tidak pernah berbau. Hari ini saya baru terkedek-kedek nak memahami tuntutan insuran takaful. Baru betul-betul serius mahu menguruskan segala dokumen dengan lebih teratur. Baru terfikir untuk scan segala jenis dokumen penting seperti kad pekerja dan simpan rapi sebagai softcopy. Balik malaysia ini juga banyak perkara perlu saya settlekan selain dari mengumpul data untuk kajian. Urusan di Tabung Haji, CF rumah, BIMB dan tambah satu lagi perkara urusan tuntutan insurans kereta.

Alhamdulillah tadi siap hantar draf terbaru pembaikan fasol 1 dan fasol 2 tesis saya dan maklumkan pada musyrif penerimaan menjalankan kajian di universiti. Musyrif tersenyum riang mendengar saya akan pulang ke tanah air agak lama. Mungkin tak perlu risau diganggu saya hampir setiap minggu kih3. Balik Jordan nanti perlu membawa buah tangan untuk musyrif, secretary qism dan roisoh qism inshaAllah. 


Rakan-rakan yang membaca, mohon doakan adik lelaki saya cepat sembuh ye. Dapat keluar dari hospital segera dan menjalani kehidupan seperti biasa semula inshaAllah.

Menu tengahari balik dari jamiah & carrefour...


Pulut ayam goreng semalam...


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Servis expander

Servis expander utk 30000km. Harga lebih dari est cost. Patut orang cakap harga makin naik. Kos servis kali ni RM489.