Monday 30 May 2016

Tajdid rukhsoh sayyaroh

Rekod tajdid rukhsoh kereta hari ini:

Mukholafah: -
Ta'min: JOD 73 (6 bulan)
Muhasabah: JOD 42.50
Tamat rukhsoh: 9 disember 2016

Trip tack: JOD 120

Alhamdulillah kali ni dapat tempoh rukhsoh yang lebih lama dekat 6 bulan! Kalau dengan staff sebelum ni tajdid untuk tempoh 3-4 bulan. Xpatut langsung. Habis sampai setahun 3-4 kali kena renew lesen kereta, teruk betul. Manusia ni ada jenis permudahkan urusan orang, ada jugak jenis yang menyusahkan kerja orang. Contohnya macam di atas. Tolonglah kita semua ambil iktibar. Nabi dah berpesan barangsiapa memudahkan urusan orang lain, Allah akn permudahkan urusannya.

Rukhsoh sayyaroh...


Itulah rupa roadtax kereta di sini. Ambil gambar untuk kenangan tahun mendatang, tak lama lagi akan tinggalkan Jordan for good. Segala yang pahit akan dikenang apatah lagi yang manis terus dirindui.

Balik tajdid rukhsoh, singgah Abdali cari buku kawan dari Malaysia kirim. Cari rempah arab kawan suami kirim tapi sudah kehabisan stok di kebanyakan carrefour. Balik rasa lapar. Ketung-ketang di dapur...



Sambal ayam.

Sebolehnya ingat berjimat dan berbelanja lebih di Malaysia nanti. Ikat nafsu dari beli makanan Arab yang lazat-lazat. Di Malaysia nanti banyak lagi yang lebih lazat memujuk-mujuk minta dibeli. 

Pagi tadi call KPT bahagian SLAI tanya tentang ESH yang belum masuk lagi. Kata cik aimuni dah proses sejak dua minggu. Hai dah nak masuk tiga minggu belum siap proses lagi. Suami kata entah-entah kerajaan guna duit yang ada untuk bajet pilihanraya. Hmmm.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah