Thursday 21 November 2013

Kehidupan di Jordan

Sebelum saya tiba di Jordan, saya mencari2 blog2 pengalaman orang2 yg pernah bermastautin di sini.  Saya ingin tahu kemudahan & kesusahan hidup di bumi ini. Tapi saya agak kecewa, tak banyak maklumat yg saya dapat tentang negara ini dr hamba2 Allah yg pernah & sedang berada di Jordan. Yang ada hanyalah blog tentang pengalaman menjelajah & mengembara serta berjalan2 sekitar Jordan. Oh, sungguh mengecewakan. 

Saya tercari2 blog menceritakan kehidupan rutin harian di sini. Masyarakat di sini bagaimana dan seterusnya tapi sbuah pencarian yg menghampakan. Saya ckp pd suami, kita tawakkal sj pd Allah bila sampai nnt sebab xde banyak maklumat & cerita yg saya perolehi dari internet tntg jordan. Saya bgtahu suami spy tabah dan kuat hati bila sampai di Jordan takut suami tkejut dgn budaya Arab yang mungkin agak kasar. Tetapi sebenarnya saya sendiri yg terkejut kerbau bila dh sampai sini. Suami maintain macho walau pun sbnrnya saya tahu dia pun kekok dgn budaya & adat di sini.

Letak gambar selingan. Boring asyik bercakap je. Tv pun ada iklan..ini gambar di مطعم دارك دارك


Saya pernah berkongsi di FB berkenaan dgn perkara2 baru bagi kami sepanjang berada di sini, antaranya:



Saya cuba copy paste di sini tapi xdapat. Harap bg yg akan ke Jordan nnt boleh tengok link di atas terlebih dahulu supaya x terkejut kerbau seperti saya bila dah sampai sini. Saya tak dapat maklumat yg lengkap mengenai gaya kehidupan di Jordan sebelum sampai sini & berharap coretan sy ini serba sedikit mberi manfaat kpd kalian.





1 comment:

  1. Assalamualaikum. terima kssih atas perkongsian :)doakan urusan saya untuk sambung belajar ke jordan dipermudahkan.

    ReplyDelete

شكرا على تعليقاتك

Servis expander

Servis expander utk 30000km. Harga lebih dari est cost. Patut orang cakap harga makin naik. Kos servis kali ni RM489.