Sunday 22 December 2013

Ayah khadeeja datang Jordan

Ak-kisahnya sepatutnya ayah khadeeja datang ke Jordan pd 29hb dis balik dari umrah di Mekah. Nak dijadikan cerita, waktu transit 20hb lepas di kochi, India, pihak airport sana xbagi keizinan untuk abang ipar berlepas ke madinah untuk umrah atas alasan xde cop umrah class pd tiket flight. Sedangkan cop visa umrah dah sedia ada pd passport abang ipar! Akhirnya ayah khadeeja terpaksa beli tiket flight lain utk ke Amman. Jadi sampai ke Jordan dulu jugak akhirnya. Burn lah tiket dr india ke jeddah. Teruk betul india. Mungkin nak kn rasuah baru bagi lepas. Lepas ni jangan berani transit di india. Ada je nanti halangan2 yg diorg cipta utk kita tpaksa rasuah diorg dgn bayaran tertentu. Jahat sungguh.

Akhirnya, abang ipar terpaksa beli tiket lain ke jeddah - mekah dari amman, jordan. Kebetulan tiket dari  jeddah - amman dh siap beli. Keinginan mlaksanakan umrah plk mbuak2 nmpk gayanya jd xleh bkira sgt psl duit.

Makan petang merangkap makan malam...mak mintak nak tengok gambar a.tajul dah sampai amman,jordan..ni buktinya mak..keh3

                    

                    

                    

                    


Roti hamam cicah dgn kari tuna & kerutuk kambing biri2. 

Sebelum terlupa, nak kabo sikit bagi sesiapa yg turun di airport amman boleh ambil bas ke mujamma' syimal, dan dari mujamma' syimal boleh naik teksi ke mana2 destinasi yg anda tujui. Cara ini lebih murah dari menaiki teksi airport dan lebih murah dari menempah teksi (JOD30).

Bas airport (JOD3.50) - Mujamma' Syimal (tengah Amman mcm puduraya) - Tabarbour (JOD1.20)... Murah kan!

2 comments:

  1. Haha..mst A.tajul tgah ketor than sjuk tu..wa, remove la verification utk post comment ni, lecehla..dhla nk verify kte ni robot ke x..

    ReplyDelete
  2. ye ke..nk but camne? ok awa try remove

    ReplyDelete

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah