Wednesday 15 October 2014

Melayan rakan Firdaus dtg ke Jordan

Sejak dari Sabtu minggu lepas kami menerima tetamu dr Malaysia yg dtg ke sini utk menghadiri seminar selama 2 hari di sini. Akibat terlalu sibuk dgn itu ini sampai xterupdate blog. kih2.

Rakan saya ni firdaus namanya. Rakan sejabatan bahasa Arab di UniSZA. 

Jam 4.30 pagi kami jemput firdaus di airport queen rania, Amman. Bawa pulang ke rumah kami di Tabarbour utk bermalam di sini beberapa malam. Pagi sabtu kami dh bawa firdaus ke wasot balad utk beli souvenir dan buah2an. Petangnya pula xingat pulak ke mana. kihkoh.

Hari ahad aktiviti penuh gn menjamu rakan2 suami dr yayasan amal terenggau  di rumah. Petangnya pula ke kelas dan balik dr kelas menuju ke hotel untuk menjemput firdaus dr seminar.

Walau pun penat ke sana ke mari dgn sem pengajian yg baru sj bermula tapi kami seronok dgn kehadiran rakan2 dr msia. Hilang sebentar sunyi yg kami rasa. 

Tapi sekarang semua sudah pulang menjalani rutin harian masing2. Kami pun sama meneruskan kehidupan harian yg biasa2 sj di sini. Rasa sedih dan sunyi mula menyelubungi. Kalau tidak sebelum ni kami begitu bersemangat menyambut tetamu2 ini. 

Apapun kehidupan perlu diteruskan. Kalau diikutkan hati dan perasaan memang sudah lama bumi ini kami tinggalkan. kui2.






2 comments:

  1. Terima kasih banyak-banyak buat kak salwa dan abang yusran atas layanan 5 bintang di sepanjang berada di bumi Jordan. Semoga Allah permudahkan urusan pengajian di sana inshaAllah. Ada rezeki, pergi pula... tapi tak tahulah bila...
    جزاكم الله خيرا لجزاء

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baru perasan komen ni kih2..Sama-sama..time kasih jugak bt firdaus sudi bermalam di teratak kami. Rindu pulak nak bawak pidaus pi jalan2.kihkoh...syukran atas doa..

      Delete

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah