Tuesday 23 December 2014

Banjir di pantai timur Malaysia, musim sejuk di Jordan

Tengok rakan-rakan FB post gambar banjir besar di kelantan, terengganu dan pahang. Rasa macam xpercaya je. Xsangka seteruk itu! Di whatsapp adik dan sedara turut menghantar gambar2 suasana banjir di kawasan berdekatan. Ya Allah, selamatkanlah mereka. Mohon dilindungi dari sebarang bahaya.



Xtahu keadaan umah kami macam mana di terengganu. Harapnya baik2 sahaja inshaAllah. Umah mak ayah sy alhamdulillah tidak dinaiki air cuma sy rs kawasan masuk ke simpang umah pasti sudah ditenggelami air.

Di Malaysia masing2 sibuk membuat persediaan menghadapi banjir. Di jordan kami pun siap membeli barang keperluan terutama makanan utk bekalan musim sejuk. Bimbang sekiranya salji turun lebat menghalang kami utk keluar mencari makanan. Jadi siapkan stok awal2. Tapi tengokkan suhu bulanan utk disember ini, xde suhu dijangka bawah dr 3°c. Maknanya xturun salji ke?  Kemungkinan salji xturun dan kemungkinan juga turun, Allah lebih mengetahui. Kami berharap salji ringan turun di tabarbour tahun ini. Xpuas lagi bermain salji.

----------

Makan tghari gulai kambing. Rempah beli di pasar payang terengganu...



Gulai xberapa menjadi, sy kurangkan minyak dan xbubuh lada kering. 


No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Servis expander

Servis expander utk 30000km. Harga lebih dari est cost. Patut orang cakap harga makin naik. Kos servis kali ni RM489.