Tuesday 7 January 2014

'Milomisu' utk org merajuk

Sape yg merajuk marah tu? Merajuk xabis2. Kisahnya begini...

Saya: "Abang xnak beli ke roti ala roti canai yg manis kt kedai roti? Sedap sangat kan. Abang pergilah beli ye.." 
 Pot pet pot pet..bla bla bla..

Suami : "ok, abang kuar pas asar beli.."

Gitu gini, sebelum asar suami dh kuar beli roti2 yg kami kempunan tu.

Selang bberapa puluh minit, terdengar bunyi pintu rumah. Abang dah balik, ujar saya dlm hati seronok. Besnye dpt mkn roti canai manis tu! Tunggu suami masuk bilik (Musim sejuk ni kami banyak duduk dalam bilik. Makan, tidur, study sume dalam bilik. Kt ruang tamu sejuuuk sgt. Kt dapur pun mgigil2 masak)

Eh, tangan kosong je xbwk apa2. Kata hati saya bila suami masuk.

Suami: "abang beli roti buku & roti hamam je..roti tu xde.."

Saya: "alah abang xbeli apa2 yg manis ke?" Terus jadi merajuk lps kata2 ni.

Rasa nk nangis. Tiba2 rasa nk marah. Terus mendiamkan diri. Dah tau isteri nak makan manis2 beli jelah apa2 yg manis. Beli roti tawar je. Marah dalam hati jelah. Suami jugak yg saya nak marah. 

Senyap. Malas nak bercakap dgn suami tanda merajuk. Xlama pastu, suami kuar bilik gi dapur agaknya. Saya bt xtahu. Konon2 marah lagi lah tu. Teruk betul perangai ustazah. Mcm mn boleh lps amik phd ni!

Lepas sejam dua. Saya pun masuk dapur nk masak apa yg patut. Buka peti ais. Tengok-tengok ada wow! Sedapnye. Terharu rasa...



Milomisu yg sangat sedap! Kalau mcm ni xboleh sambung merajuk. Jadi berbaik2 semulalah dgn suami. Lagi pun dia dah bersusah payah buat 'milomisu' yg sgt sedap ini. Kalau merajuk lagi memang hati batu betul lah. xpadan dengan tua.

No comments:

Post a Comment

شكرا على تعليقاتك

Kenaikan pangkat..rezeki dari Allah

Alhamdulillah..ambil surat kenaikan pangkat di pejabat pendaftar dengan Syikin..rezeki kami sama2.. alhamdulillah